Veel gestelde vragen

Komt u ergens niet uit? Misschien kunt u hier uw antwoord terugvinden. Staat uw antwoord er niet tussen, dan kunt u altijd telefonisch via 0184 - 41 09 60 of per e-mail contact met ons opnemen. U kunt ook het onderstaande formulier invullen.

Q
Krijg ik reiskostenvergoeding?

Er bestaat geen wettelijke regeling voor reiskostenvergoedingen. VRTU is dan ook niet verplicht om uw reiskosten te vergoeden, maar aangezien wij ons graag inzetten voor onze MANNEN VAN STAAL krijgt u bij ons een reiskostenvergoeding voor afstanden boven de 10 km. Sommige bedrijven geven hun werknemers een standaard reiskostenvergoeding. Andere ondernemingen vergoeden de kosten van bus, trein en tram. Mocht u met het openbaar vervoer reizen, dan dient u de originele reisbewijzen in te leveren. Zonder originele reisbewijzen kunnen wij niet tot uitbetalen over gaan.

Q
Hoe hoog is het minimumloon?

Het minimumloon wordt twee keer per jaar vastgesteld. Voor de recente tarieven verwijzen wij u naar de website van de rijksoverheid.

Q
Hoe wordt mijn salaris bepaald?

In de cao voor Uitzendkrachten is een beloningsregeling opgenomen. Om te bepalen wat uw salaris is, wordt er eerst gekeken naar de functiegroep waarin u zit. Deze wordt vastgesteld aan de hand van drie functiekenmerken: het soort werk dat u doet, de kennis, ervaring en vaardigheden die u ervoor nodig hebt, en de mate van zelfstandigheid waarin u werkt. Wordt u beloond naar aanleiding van de Inlenersbeloning*, dan zal er gekeken worden naar de beloning van de cao van de inlener**. *Inlenersbeloning: conform de CAO bij het bedrijf waar u werkt wordt bepaald hoe u wordt beloond. Er wordt gekeken naar het salaris, toeslagen, ADV, verhogingen, kostenvergoedingen en periodieken zoals die gelden bij het bedrijf waar u voor werkt. ** Inlener: het bedrijf waar je gaat werken via VRTU

Q
Wat is fase 1, 2, 3 en 4?

Dit zijn de fases uit de CAO van het NBBU, voor meer informatie over de fases kunt u de NBBU CAO downloaden in het Nederlands en in het Engels op de downloadpagina

Q
Ik wil een klacht indienen

Bij VRTU doen we altijd hard ons best om iedereen tevreden te stellen, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. We zijn per slot van rekening allemaal mensen, maar we zouden het vervelend vinden als we dit niet op kunnen lossen. U kunt contact opnemen per mail, t.a.v. Klacht VRTU, maar uiteraard willen we u ook telefonisch te woord staan en kunt u langskomen voor een afspraak.

Q
Wat moet ik meenemen als ik mij kom inschrijven bij vrtu?

Wanneer u zich  in wilt schrijven, heeft u het volgende nodig

  • Een geldig Identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart, geen rijbewijs en eventueel verblijfsdocument)
  • Een Curriculum Vitae (cv)
  • Certificaten (VCA enz.)
  • Eventueel diploma’s of getuigschriften
  • Indien u buiten Nederland woonachtig bent; Het pasje van uw zorgverzekering en de brief van de belasting met uw BSN-nummer (voorheen SOFI-nummer)

Q
Hoe schrijf ik me in?

U kunt zich inschrijven door contact op te nemen via het volgende formulier of per mail/telefoon. Vervolgens neemt één van onze accountmanagers zo spoedig mogelijk contact met u op betreffende uw inschrijving. Zij zullen uw gegevens opnemen en u uitnodigen voor een afspraak op ons kantoor om uw inschrijving af te ronden.

Q
Ik ben ziek, wat moet ik doen?

Neem voor 9 uur 's ochtends telefonisch contact op met onze medewerkers én de opdrachtgever. Indien u de ziekmelding na deze tijd doorgeeft, kunnen wij uw ziekmelding niet meer in behandeling nemen.

Q
Ik ben weer beter, aan wie moet ik dat doorgeven?

Geef dit door aan onze vestiging, het UWV en uw opdrachtgever.

Q
Wanneer wordt mijn salaris overgemaakt?

  • Voor Werknemers: Als u voor woensdagmiddag 12 uur uw werkbriefje hebt ingeleverd, wordt u wekelijks uitbetaald op donderdag.
  • Voor ZZP-ers:  Indien u de factuur voor dinsdagmiddag 12 uur hebt aangeleverd, wordt u op vrijdag uitbetaald.Met inachtneming van de afgesproken betalingstermijn.

Heb je een andere vraag? Laat het ons weten

Naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Telefoonnummer (optioneel)

Bericht

Hoe wil je dat we contact met je opnemen?

Neem de veiligheidscode over in het volgende veld (Verplicht)
captcha